חדש בסטודיו

דחיפה‭ ‬קלה‭ ‬לשינוי

תאורית ה-נאדג', או "הדחיפה הקלה", מציעה שחיזוק חיובי ורמיזה עדינה ישפיעו על אנשים לקבל החלטות שיתאימו לצרכי החברה והסביבה, בצורה טובה יותר מחקיקה או הטפה. הרעיון המעניין משך אותנו לקבלת אתגר - מיתוג כנס "נאדג'תון" הראשון בישראל. בכנס הציגו צוותים ממשלתיים בעיות בפני מומחי נאדג', שהציעו להן פתרונות ללא שימוש בהטפה, בחקיקה או בפרסום. עיצבנו את לוגו הכנס, חומרים לעבודה, דיוור, וכן דיסק און קי ממותג. היה מרתק!

רוצים לקרוא עוד על הפרוייקט? >>

נאדג'תון
דחיפה קלה
-

אם‭ ‬אינך‭ ‬יכול‭ ‬בקשת‭...‬

משאבים רבים מושקעים בנקיונם של חדרי שירותים ציבוריים, ותיאוריית הנאדג' התגייסה לסייע בקיצוץ עלויות ובשמירת הניקיון. התגלה כי רוב הגברים לא יעמדו בפני הפיתוי להשתעשע, אפילו בעת נתינת שתן. אם בתוך המשתנה יימצא גוף קטן, בעיקר כזה שעשוי להישטף בזרם לתוך הביוב, הם יכוונו אליו, וכתוצאה - ימעיטו בפספוסים. לכן תמצאו בשדה התעופה בהולנד משתנות עליהן מצוייר זבוב ישירות מעל פתחי הניקוז. הטכניקה אפקטיבית יותר מכל שילוט מתריע, והיתה בשימוש כבר במאה ה-19 באנגליה. אז בדיחה ברוח התקופה הובילה לשימוש בדבורה ולא בזבוב. הג'נטלמן הוויקטוריאני בהכרח ידע לטינית. המילה הלטינית ל"דבורה" היא apis - המילה העממית באנגלית להשתנה... כנראה שהשירותים הם לא המקום לנימוסים והליכות!

הייתם‭ ‬מאמינים‭ ‬שתרצו‭ ‬לקרוא‭ ‬עוד‭ ‬על‭ ‬זבובים‭ ‬במשתנות? >>

 

אם אינך יכול בקשת
-
-

בריאות‭ ‬מתחילה‭ ‬במדרגה‭ ‬אחת‭ ‬קטנה‭ ‬

בתחנת רכבת תחתית גדולה בסינגפור תמצאו מדרגות חכמות. מימין לגרם המדרגות נמצא כבש מדרגות נעות, אך במטרה לעודד אנשים להשתמש במדרגות הרגילות ולתרום לפעילות הגופנית, תוכנן כאן נאדג' כפול. החלק הראשון והברור יותר הוא צביעת המדרגות בצבעוניות אטרקטיבית. המלים "אני רוצה לעלות במדרגות אל כושר גופני", גורמות לאנשים לחשוב רגע על מצבם הפיזי, ולבחור בברירה הבריאה. הנאדג' המשני מגיע דווקא מהמדרגות הנעות: כאשר הן לא בשימוש הן חדלות מפעולתן. כתוצאה, בין אם מתוך מחשבה שאינן תקינות או מהיעדר התנועה האוטומטית, רבים בוחרים לוותר עליהן ולטפס על המדרגה הראשונה והחשובה מכל. פשוט, אך אפקטיבי!

היכנסו‭ ‬לקרוא‭ ‬עוד‭ ‬קצת‭ ‬על‭ ‬הניסוי‭ ‬ותוצאותיו >>

בריאות‭ ‬מתחילה‭ ‬במדרגה‭ ‬אחת‭ ‬קטנה‭ ‬
-

משחק‭ ‬הכיסאות‭ ‬

סינגפור היא אלופת הנאדג', ואחרי שעלינו במדרגות הגיע הזמן לשבת! כולנו מכירים את המושבים בתחבורה הציבורית שנועדו לשימושן של אוכלוסיות חלשות יותר. לצערנו, לא פעם ראינו מושבים אלה תפוסים על ידי אנשים שאינם זקוקים להם, ובמקרים חמורים יותר אף מסרבים לוותר עליהם בעת הצורך. לכן יזמו בסינגפור פרויקט נאדג' ממשלתי שמעודד סיוע לחלשים ושינוי ההתנהגות החברתית של הנוסעים להתחשבות וחביבות הדדית. חיזוק חיובי אפקטיבי יותר מאשר שלטי אזהרה או "שיימינג" ציבורי, לכן מושבי העדיפות נצבעו בדוגמאות ססגוניות ועוטרו בסיסמאות "הראה שאכפת לך", "היה חבר" ואחרות. וגם אם זה לא עובד, מראה הרכבות המעוטרות ודאי תורם למצב הרוח!

בעמוד‭ ‬הפרויקט‭ ‬תוכלו‭ ‬לראות‭ ‬עיצובי‭ ‬כיסאות‭ ‬נוספי >>

משחק‭ ‬הכיסאות‭
-
-

זהירות, ילדים מצויירים בדרך!

במספר מקומות בעולם כבר יישמו את הנאדג' לטובת נהיגה זהירה ומודעת יותר, ואכן, גם באולפני יוניברסל ביפן מצאו נאדג' חביב שמעודד נהגים להאט את רכבם כאשר הם מתקרבים למעבר החצייה. על הכביש צוירה אשליה אופטית שנחשפת רק מזווית מבטו של נהג המתקרב אל מעבר החצייה. האשליה מציגה דמויות מסדרת הקומיקס "פינאטס" חוצות את הכביש במעבר החצייה. הדמויות מצוירות כך שמרחוק הן נראות ניצבות על הכביש, כולל הצל שהן מטילות כביכול על האספלט, כך שנהג יאט את רכבו במחשבה שמעבר החציה בשימוש. בפועל הציור מונח שטוח על הכביש. במבט מקרוב הדמויות נראות "מרוחות" למרחק רב, ורק בקושי ניתן לפענח מה מופיע בתמונה.

רוצים‭ ‬לראות‭ ‬איך‭ ‬זה‭ ‬נראה‭ ‬מהצד >>

זהירות‭, ‬ילדים‭ (‬מצויירים‭) ‬בדרך
רוצים להכיר אותנו טוב מקרוב? www.ekbranding.co.il // טלפון: 050-6433492