צעצוע של פיסול

האמנית האוסטרלית פריה ג'ובינס יוצרת פורטרטים של מכריה לצד דמויות מתרבות הפופ. היא מפרקת צעצועים ומרכיבה אותם מחדש לפנים עשירים בהבעות ומלאי אופי. בקלות אפשר ללכת לאיבוד ביצירות כמשמתחילים להביט בחלקים שמרכיבים את השלם, עם ערך מוסף של ביקורת על תרבות הצריכה. כנסו לקישור וצפו בעוד דוגמאות. פשוט מהפנט.

למידע נוסף

מציאות הזויה

אריק ג'והנסון הוא צלם ואמן ריטוש שפועל מברלין. הוא משתדל שאחוז גדול מיצירותיו יהיה מצולם ולא יציר המחשב, וכך מצליח להציג מציאות משכנעת בה שולטים רעיונות - ולאו דווקא חוקי הטבע. התוצאה משעשעת, לרוב פואטית וחלומית, וגם הצופה המתורגל בראייה ביקורתית נדרש למבט שני כדי להבין מה מופיע בפניו. מעבר ליכולת הטכנית המרשימה - הדימויים עצמם יפהפיים, ובהם קריצות רבות לאמן תעתועי הראייה מ. ק. אשר. הקליקו להתרשמות מיתר עבודותיו.

למידע נוסף

עניין של פרספקטיבה

ימים טרופים עוברים עלינו. בין עיתונים מבשרי רעות למהדורות חדשות בלתי נגמרות, כולם מחפשים פתרונות... אז אולי אם היינו מצליחים לשנות נקודת מבט, הדברים היו נראים אחרת?
קיבצנו עבורכם יוצרים שמתמחים בדיוק בזה. מבט חטוף בעבודותיהם מציג דבר אחד, אך שנו את זווית ההתבוננות ותגלו דבר אחר לגמרי!

לא רואים משם? רואים מכאן!

מאז סוף שנות השבעים פליס ואריני מצייר על קירות. ועל הרים, טירות, או על כל אובייקט שעולה על דעתו. הוא משתמש בטכניקה בשם אנאמורפזה, בה רק מנקודת מבט מסוימת הציורים נחשפים בשלמותם כצורות גאומטריות שמרחפות בחלל, ואילו מנקודות מבט אחרות הם מתפרקים לאוסף של צורות מופשטות. מזווית הצפייה הנכונה, כאשר כל החלקים נופלים למקומם, מתמלא הצופה תחושה של פלא וגילוי, כאילו נפתרה מעין חידה ויזואלית. שווה להקליק ולראות עוד מיצירותיו!

למידע נוסף

עולם תחתון

חזון, דמיון וקופסת גירים. זה כל מה שצריך ג'וליאן ביבר כדי לברוא יקומים על מדרכות ברחבי העולם. הוא מצייר בריאליזם מופלא אשליות תלת ממדיות שנכנסות קילומטרים רבים אל תוך בטן האדמה, או קופצות החוצה מעל המרצפות. העוברים והשבים ברחוב משלימים את האשליה כשהם מוסיפים ממד נוסף של קנה מידה משעשע. היכנסו לקישור כדי להמשיך להתפעל!

למידע נוסף
לחצו על ה - Like
ועקבו אחרינו בפייסבוק
החודש בעולם

אשליה אופטית בתנועה

הלהקה האמריקאית OK GO לא התפרסמה בזכות המוסיקה המוצלחת שלה, אלא בזכות הקליפים המושקעים שהיא מפיקה. כל אחד מהם הוא מלאכת מחשבת של תכנון. הקליפ האחרון שלהם לשיר The Writing Is On The Wall, עמוס באשליות אופטיות מדהימות שנחשפות לעינינו תוך כדי תנועת חברי הלהקה בתוך חלל גדול שעוצב בקפידה. הקליפ צולם בשוט אחד, ללא עריכה. בסיומו, על פי מיטב המסורת שלהם, יוצאים ממחבואם כל אנשי הצוות שהיו אמונים על התכנון וההקמה, ויחד הם חוגגים את ההצלחה המרגשת. הקליקו לצפות בקליפ - התפעלות מובטחת!

לצפייה בקליפ

מופע צללים

באור מלא - יצירותיהם של סו וובסטר וטים נובל נראות כמו ערמת גרוטאות חסרות משמעות. אך כשמכוונים אליהן זרקור - התמונה משתנה. על הקיר מופיעות דמויות מדהימות בריאליזם שלהן, ממש כמו קסם שלא ברור איך הופיע לנגד עינינו. כדאי להקליק ולהסתכל על עבודותיהם - למרות עיסוק בתכנים בוטים.

למידע נוסף
רוצים להכיר אותנו מקרוב? www.etikalderon.co.il // הכנסו לפייסבוק ועשו לנו // טלפון: 050-6433492