וירג'יניה וולף

סופרת ילידת המאה ה-19 באנגליה, הנחשבת לאחת החדשניות בתחום הכתיבה במאה ה-20. ביצירותיה, שכונו לעתים פסיכולוגיות, היא נוגעת גם בקשיים ובדעות קדומות הטורדים נשים שבחרו לעסוק בכתיבה. את הצלחת שלה עיצבה ג'ודי שיקגו כפרח תלת ממדי, המסמל את היצירתיות פורצת הגבולות והמוסכמות של וולף. בעיצוב הראנר מציינת שיקגו גם את שבריריותה הנפשית שהובילה בסופו של דבר להתאבדותה בטביעה בהיותה בת 58.

למידע נוסף

מרי וולסטונקראפט

אקטיביסטית ופעילת זכויות נשים בת המאה ה-18 באנגליה, שכתבה בשנת 1972 מאמר אשר שימש יסוד לעקרונות תנועת זכויות האישה בעולם המערבי. הצלחת ובעיקר הראנר מעוצבים במיטב מסורת הרקמה והתפירה של התקופה. העימות בין הישגיה הפרוגרסיביים של וולסטונקראפט לטכניקה הנשית כל כך והשימוש באלמנטים ביתיים קלילים, מדגיש את האגביות בה התקבלו הנשים וכל הישגיהן בתקופה זו.

למידע נוסף

טרוטולה

טרוטולה מסלרמו חיה באיטליה של המאה ה-11, והביאה למהפיכה בתחום רפואת הנשים. היא נחשבת לגיניקולוגית הראשונה בתחומי פוריות, היריון ולידה. את הצלחת והראנר הקדישה שיקגו לסימבוליקה של עץ החיים, והשתמשה בטכניקת תפירה של "קווילט", המקושרת תפיסתית ליצירת שמיכות לתינוקות.

למידע נוסף

הכניסה (לא) לנשים בלבד

בכל 8 במרץ מציינות נשים ברחבי העולם את הישגי התנועה הפמיניסטית ומאבקה לשוויון, ובאותה נשימה הן מעלות לסדר היום גם את הדרך הארוכה שעוד נותרה לקראת השגת שוויון מלא בין נשים לגברים. לכבוד כל הנשים באשר הן, נציג בפניכם יצירה פמיניסטית מרהיבה אחת, ותערוכת הומאז' לאותה יצירה, שיזמו נעמת ומוזיאון חיפה לרגל יום האישה הבינלאומי.
אוצרת - רותי דירקטור.

משולש שיקגו - התערוכה

לרגל יום האישה הבינלאומי יזמו נעמת ומוזיאון חיפה פרויקט מרגש שיוצג במוזיאון חיפה החל ביום שבת ה-8.3.14 - תערוכת הומאז' ליצירה "The Dinner Party". לציון 40 שנה לתחילת העבודה עליה, הושאל מהיצירה המקורית רעיון המחווה, ו-55 אמניות ישראליות התבקשו לייצר עבודה בהשראתה של דמות נשית, מוכרת, אנונימית או בדויה, ליצירת סיפור נשי חדש ומרתק. שמחנו לקחת חלק בתערוכה ולעצב עבור נעמת את הלוגו והקטלוג.
כנסו לקרוא עוד קצת על התערוכה ולבירור שעות הפתיחה.

למידע נוסף

ארוחת ערב מונומנטלית

ב-14 במרץ 1979 הוצגה לראשונה במוזיאון סן פרנסיסקו לאמנות מודרנית היצירה "The Dinner Party" של האמנית האמריקנית ג'ודי שיקגו. ביצירתה מזמינה שיקגו 1,038 נשים לארוחת ערב. ל-39 נבחרות מהן סודר על גבי שולחן משולש מקום ישיבה ייעודי בו צלחת מעוצבת בהשראת אופייה ופועלה של האישה, ראנר שמשלים את סיפורה האישי, גביע וסט סכו"ם. על רצפת החלל מופיעים 999 שמות של נשים נוספות שהותירו חותמן על ההסטוריה האנושית. היצירה זכתה לביקורות מעורבות, החל בכינויה "פורנוגרפיה", וכלה בהכרה באינספור המוטיבים הנשיים בהם השתמשה שיקגו כאמצעים מרשימים להעצמה נשית. כיום מוצגת היצירה במרכז אליזבת' א. סקלר לאמנות פמיניסטית, והיא מרשימה ורלוונטית כשם שהיתה לפני 35 שנים.
הקליקו כאן כדי להעיף מבט!

למידע נוסף
לחצו על ה - Like
ועקבו אחרינו בפייסבוק
החודש בעולם

ג'ורג'יה או'קיף

ציירת אמריקנית שעיקר פעילותה במאה ה-20. או'קיף סללה את הדרך לשחרורן של אמניות פמיניסטיות בעידן המורני, והיא מפורסמת בזכות ציורי הפרחים שלה, שחלקו דמיון רב עם אברי מין נשיים. יצירתה שמשה השראה חזותית מובהקת לג'ודי שיקאגו לכל אורך העבודה על ארוחת הערב. הצלחת שלה היא הגבוהה ביותר על השולחן כסמל להעלאת שחרור האישה לשיאים חדשים, והיא זו שחותמת את רשימת אורחות הכבוד סביב השולחן.

למידע נוסף

אמא אדמה

אורחת הכבוד הראשונה בארוחת הערב היא האלה הקדמונית, האחראית על הבריאה על פי סיפורים מיתולוגיים רבים, והיא מייצגת את היצירה הנשית. הסליל בו משתמשת שיקגו, סימול עתיק של נשיות ושל האלה הקדמונית, מייצג את יצירת כלי הקש והחומר המוקדמים, עבודות שנחשבו נשיות שקידמו את התפתחות האנושות. ראנר עור העגל עליו מונחת הצלחת מייצג את הבגדים הראשונים שביססו את ראשית הציוויליזציה.

למידע נוסף
רוצים להכיר אותנו מקרוב? www.etikalderon.co.il // הכנסו לפייסבוק ועשו לנו // טלפון: 050-6433492