חדש בסטודיו

הקול קובע

לרגל יום האישה הבינלאומי שיחול ב- 8 במרץ 2015 יצרנו עבור נעמת פעילות שטח אינטראקטיבית ייחודית בגני הילדים. 220 תיבות קלפי ואלפי פתקי הצבעה בצבעי הלוגו עליהם מוטבעים הערכים והפעילויות המובילות של נעמת, הוצבו בגנים ברחבי הארץ.
המסר המרכזי שנבחר היה – "לא מצביעה? לא סופרים אותך!", שמטרתו להגדיל את אחוזי ההצבעה של נשים בבחירות הקרובות, כי הקול של כל אחת קובע. המיזם עורר התלהבות בקרב אלפי אימהות וגננות ועורר חשיבה ושיחה על חשיבות ההשתתפות בבחירות.

רוצים לראות עוד על הפרויקט? >>

cosmoprof
התחלות חדשות
-

חלוצות השוויון

בימינו קל לקבל כמובנת מאליה את זכות הההצבעה לנשים, אך עד לא מזמן במקומות רבים הזכות היתה שמורה לגברים בלבד. עם התעוררות התנועה הפמיניסטית נולדה גם תנועת הסופרג'יסטיות העולמית. פעילותיה לא בחלו באמצעים להשגת זכות הבחירה לנשים. הן צעדו במחאה, קשרו עצמן בשלשלאות, שבתו רעב, ניתצו זגוגיות ואף הציתו עצמן למוות, ולמרות הרבה גברים ובעלים לא מרוצים - הביאו לשיוויון המיוחל. חלק חשוב במאבק היה סלוגנים שעוצבו לכרזות ומוצרים שונים, והתמונות מזכירות שלמרות שהדרך לשיוויון מלא עדיין ארוכה, אנו חבות חוב גדול לאחיותינו, ושפמיניזם - היא לא מילה גסה.

הקליקו לצפייה בגלויות מהתקופה, מטעם הסופרג'יסטיות ומטעם מתנגדיהן >>

חיינו בתמונות
-
-

התקווה

מה שכנראה הכי תיזכר מקמפיין הבחירות של ברק אובאמה ב-2008 היא כרזה שיצר אמן רחוב בשם שפרד פיירלי, מיוזמתו וללא תיאום עם מטה הבחירות. בכרזה דמותו של אובאמה בצבעי הדגל האמריקני, ובבסיסה מילה אחת - "תקווה". הדימוי שנוצר היה חזק ואיקוני. הוא הצליח לאחד את הבוחרים תחת הבנה ששינוי תלוי ברעיונות וביכולת הנהגה של אדם, תחת אינטרנס פטריוטי וחברתי משותף, ללא קשר לצבע עורו. הדימוי הופץ בגרסאות שונות והפך לסמל הקמפיין. אובאמה שלח לפיירלי מכתב תודה על יצירתו, שכיום תלויה בגלריית הפורטרטים הלאומית, ואין לדעת - אולי בלעדיה היו תוצאות הבחירות שונות?

בואו לצפות בעבודות נוספות של שפרד פיירלי >>

חיינו בתמונות
-

סאטירה על הבוקר

מאז המצאת הדפוס היתה הקריקטורה כלי ביקורת על איכות השלטון. בשפה נגישה וחוצת-מעמדות היא מפנה זרקור אל נושאים בוערים, וגם אם להנהגה לא אכפת - לציבור בהחלט כן, והוא זה שניגש לקלפי. אחד הקריקטוריסטים הבולטים בארץ הוא המאייר יונתן וקסמן, שמצא בית ב"כלכליסט" בשבע השנים האחרונות. קוראים רבים חולקים את הטקס היומי הקבוע: דפדוף הישר לעמוד בו מתפרסמת הקריקטורה היומית, שם יונתן יכניס אותם מיד לעניינים, ועל הדרך יעלה להם חיוך מריר על השפתיים. המו"ל שלו הגדיר אותו כ"קול אותנטי של מעמד ביניים חבוט וחנוק, שמחפש מילקי במחיר סביר". אנחנו יכולים להזדהות...

היכנסו לגלריה מקסימה של אקטואליה יומית מקומית >>

חיינו בתמונות
-
-

גלגלי הדמוקרטיה

זה שנים רבות שאזרחי מדינות דמוקרטיות מיואשים מההליך הדמוקרטי. אם מאכזבה או מאדישות, הציבור אינו מטריח עצמו להגיע לקלפיות. כדי לנסות לשנות את המצב, יזמה עמותת המעצבים הגרפיים בארה"ב פרויקט עיצובי שמטרתו הנעת אזרחים בעלי זכות הצבעה להירשם ולהצביע ביום הבחירות. האתגר: עיצוב כרזה א-פוליטית לעידוד ההצבעה, וכל חברי הארגון הוזמנו להשתתף. מאות מעצבים נענו, ועבודות נבחרות הודפסו ונתלו בתערוכת חינם פתוחה לציבור הרחב. כחלק מפעילות מתמשכת של העמותה בשם "עיצוב למען דמוקרטיה", יצא לאור גם ספר הנחיות לעיצוב פתקי הצבעה.

צפו כאן בכרזות נבחרות >>

חיינו בתמונות
ek logo רוצים להכיר אותנו טוב מקרוב? www.ekbranding.co.il // טלפון: 050-6433492