ניוזלטר ינואר 2015
התחלות חדשות
-

נוסטלגיה טכנולוגית

חובבי הכתיבה שבינינו, ואפילו אלה שמקלידים יום-יום על מקלדות מחשב והיו שמחים לרענן את חווית ההקלדה, בוודאי ימצאו את המצאתו של ג'ק זילקין מפילדלפיה פשוט נפלאה. ג'ק תמיד העריך את האלגנטיות, היופי והאיכות הטכנולוגית ששימשה לבניית מכונות הכתיבה הישנות. הוא חיפש דרך לשלב אותן מחדש בשולחן העבודה הממוחשב והמודרני, לצד מוצרי הטכנולוגיה קצרי החיים המיוצרים בימינו. שילוב כישוריו כהאקר/מהנדס/מעצב הוליד את מכונת כתיבה ה-USB, שמתחברת למחשבי טאבלט. ג'ק הציל באמצעות ההמצאה יותר מ-1,000 מכונות כתיבה ישנות, שוודאי היו מוצאות דרכן לגן העדן של המכשירים המושלכים.

היכנסו להתפעל מהרעיון באתר של ג'ק >>

חיינו בתמונות
-
-

מאירות את דרכו

את דרכו המקצועית החל המעצב האיטלקי מאוריציו למפוני לאופרדי בלימודי הנדסת מכונות, אך בעזרת הידע הטכני שרכש וחזונו היצירתי מצא את ייעודו בעיצוב. אולי העובדה ש"למפוני" הוא שמו הביאה להחלטה לפנות דווקא למנורות, אך הסיבה לא חשובה. הוא מספר שהנאתו הגדולה היא הרגע בו הוא מתעורר בבוקר לאחר שבלילה צפו במוחו חלקים שונים של אובייקט - וכולם במגע קסם התחברו יחד לפריט חדש ושלם. זה התהליך שעבר כשהחל לייצר את סדרת מנורות האופנועים שלו. הוא מפרק חלקים מאופנועים, קטנועים ואף אובייקטים נלווים כמשאבות דלק, ומחבר אותם חזרה לגופי תאורה ייחודיים שמתכתבים ישירות עם חומרי הגלם מהם נוצרו.

כאן תוכלו לראות את מנורות האופנועים ויצירות נוספות >>

חיינו בתמונות
-

חיזרים ממוחזרים

ג'ניפר סטרנג' ממרילנד, ארה"ב תופרת מאז שהיתה ילדה קטנה. במהלך לימודיה שכללה את כישורי התפירה שלה לגזרות תלת ממדיות מורכבות יותר, ומאז סיום התואר מקדישה את יצירתה לפרויקט מפלצות הכותנה שלה. בחנויות יד שנייה היא רוכשת חולצות, שמיכות, חליפות ומכל הבד-ליד, ולאחר ניקוי יסודי תופרת מהן בובות רכות אותן היא מכנה מפלצות כותנה. מכונת התפירה שלה מייצרת במרץ חבורות גדולות של חיזרים, מפלצות ים ויבשה, חתולים ואפילו עיניים ענקיות ומשעשעות, כל מפלצת תפורה באהבה ומחפשת בית חם וחיבוק. במקביל היא עובדת על פרויקטים נוספים - במרכזם תמיד שימוש בחומרי גלם ממוחזרים - וממשיכה לפתח את כשרונה.

הקליקו להכיר את מפלצות הכותנה >>

חיינו בתמונות
-
-

נשמת האמבט

חבורת המעצבים/יזמים מאחורי פרויקט REESTORE מאמינה שביצירת פריטים ממוחזרים אין הכרח להתפשר על אסתטיקה ואיכות. להיפך - הם אמורים להיות יפים יותר מפריטים חדשים וחסרי נשמה. הם מפיחים חיים חדשים בחפצים שלא היינו מדמיינים כחומרי גלם לרהיטים, וכך הופכת אמבטיה לספה יפהפייה לשניים, תוף של מכונת כביסה לשולחן קפה, וכנפי מטוס שקורקע נוסקות מחדש כשולחן כתיבה. המעצבים מכנים את תהליך יצירתם Upcycling - חיבור בין מחזור לשדרוג. כל יצירה מקבלת שם בדרך לחייה החדשים: מקס ספת האמבט, סילבנה שולחן-קפה/מכונת-הכביסה, דבורה שולחן-הכתיבה/כנף-מטוס ושאר חברים.

היכנסו להכיר את כולם באתר המעצבים >>

חיינו בתמונות
רוצים להכיר אותנו טוב מקרוב? www.ekbranding.co.il // טלפון: 050-6433492