התחלות חדשות
-

מעוף הקיטור

שמעתם פעם על סטימפאנק? חובבי המד"ב והפנטזיה אולי יזהו את הז'אנר, המשלב בחפצים ובאובייקטים אלמנטים בהשראת טכנולוגיית מכונות הקיטור מהמאה ה-19. התוצאה היא שילוב מסקרן של טכנולוגי ואורגני, שמושך אמנים ויוצרים לבחון את החיבור בין גוף חי למכונה. אחד מהם הוא האמן הרוסי איגור ורניי, שמרכיב מחלקי מכוניות, אופניים, מנגנוני שעונים ושאר שאריות מתכת, צעצועי חיות מדהימים ברמת הדיוק האנטומי שלהם. כל הצעצועים מכילים חלקים נעים, ואיגור מקדיש זמן רב לצפייה בבעלי החיים טרם הרכבת היצירות שלו על מנת להגיע לאיכות תנועה מרשימה וקרובה ככל האפשר למקור החי.

לצפייה בגן החיות המכני המרשים הקליקו כאן >>

חיינו בתמונות
-
-

ריקוד המכונה

בובות שמבצעות פעולות מעצמן ריתקו את האנושות הרבה לפני רובוטים ממוחשבים ואינטילגנציה מלאכותית. קיימות עדויות מהמאה ה-3 לפנה"ס למנגנונים מכאניים מתוחכמים שהפיחו חיים בעצמים דוממים כבמטה קסם, ואומנות האוטומטון, הבובה המכאנית, עדיין חיה וקיימת בקרב יוצרים המשוגעים לדבר. אחד מהם הוא קית' ניוסטד, שמתכנן ומרכיב סצנות שובות לב מבית המלאכה שלו בבריטניה. איכות התנועה של יצירותיו מפתיעה - שחקני העץ ניחנים בגמישות ובעדינות מהפנטת. חלק מחווית הצפייה ביצירה הוא התבוננות במערכת גלגלי השיניים והחוטים המפעילה את הבובות. פשוט מדהים!

היכנסו לערוץ היוטיוב של קית', וצפו בבובות שלו קמות לתחייה >>

חיינו בתמונות
-

הנשמה שברובוט

טאקג'י נאקאגאווה יוצר צעצועי עץ מבית המלאכה שלו ביפן. הוא עובד בטכניקה ידנית מסורתית המשלבת ארבעה סוגי עץ, שנותנים ליצירותיו את הצבעוניות הייחודית שלהם. דימוי חביב עליו במיוחד ליצירה הוא הרובוט. כשנשאל מדוע דווקא בחר ברובוטים, אובייקטים שעבורם הבחירה בעץ פחות מתבקשת, תשובתו היתה שמבחינתו רובוטים הם העתיד, והוא אינו יכול לחשוב על העתיד מבלי לחשוב על העבר. עצים הם תוצר של העבר מאחר שחולפות עשרות ומאות שנים טרם הם מעניקים לנו את מלוא יופיים. כיוצר הוא חש אחריות להפיח חיים חדשים בעצים הללו, ולחבר באובייקט אחד מאה שנות עבר ומאה שנות עתיד. ועם גישה רוחנית כזו לצעצועי עץ - פלא שהם יפים כל כך?

הקליקו על הקישור לצפייה ביצירות נוספות >>

חיינו בתמונות
-
-

דבק, נייר ומספריים

תשכחו מבובות פלסטיק וממכוניות מרעישות עם בטריות. עולם הצעצועים עשיר הרבה יותר, הוא פונה לבני כל הגילים ואנשים מוכשרים ומעניינים מוצאים בו מקום לשאיפות היצירתיות שלהם. דוגמה לכך היא צעצועי הנייר המתקפלים. מצבם ההתחלתי הוא הדפסה דו ממדית על נייר רגיל, שכתוצאה מתכנון קפדני של חיתוך, קיפול והדבקה הופכת ליצירה תלת ממדית מקסימה וצבעונית. סטודיו FWIS פועל מניו-יורק ומעצב עבור אתר Readymech מגוון רחב של יצורי נייר מתקפלים. באתר מאפשרים לכל המעוניין להוריד את פרישת הצעצועים כקובץ PDF מוכן להדפסה ולבניה עצמאית - חינם אין כסף!

היכנסו לאתר ובנו לעצמכם משפחה שלמה של חברים מנייר >>

חיינו בתמונות
רוצים להכיר אותנו טוב מקרוב? www.ekbranding.co.il // טלפון: 050-6433492