דחיפה קלה
-

מבט‭ ‬לעבר‭,‬ השראה‭ ‬לעתיד‭ ‬

כאשר החלה האנושות לייצר כלים, ביגוד ואמצעי תעבורה, נולד גם הצורך בדרכים עמידות וחזקות לחיבורים, וכם נולד הקשר. סוגים רבים של קשרים היו בשימוש לאורך ההסטוריה בכל תחומי החיים - מציד וחקלאות ועד העברת מסרים. היום טכנולוגיית הקשר כמעט נעלמה, אך היופי והנוסטלגיה של הקשר עדיין קוסמים למעצבים רבים ששמחים לחגוג את האסתטיקה שלו. אחת מהם היא המעצבת האיסלנדית ראגנר אושפ שעיצבה את כרית הקשר. האובייקט החינני נולד לאחר שיצרה צינורות צמר ארוכים אותם רצתה לכרוך בצורה מעניינת. היא חקרה סוגי קשרים ששימשו לספנות ואת תנועת הצופים, והגיעה למספר דגמים מקסימים שנשמח לעטר בהם את הספה שלנו.

הקליקו‭ ‬לשמוע‭ ‬את‭ ‬המעצבת‭ ‬מספרת‭ ‬על‭ ‬היצירה >>

 

קשרים
-
-

סיפורי‭ ‬בדים‭ ‬

מעצבת הטקסטיל הלונדונית אמילי הילר מתמחה במקרמה, טכניקה המשמשת ליצירת בדים באמצעות קשירת חוטים ולא אריגת סטנדרטית. בעבודותיה היא מספרת באמצעות טקסטורות מעניינות וחמימות סיפורים אנושיים של אופנה לאורך התקופות. בין פיסול לביש לשיתוף פעולה עם מעצב האופנה הישראלי אבשלום גור בשבוע האופנה של לונדון, יצירותיה המגוונות מביאות נגיעה מסורתית ואנושית לתעשייה האופנה המודרנית. הילר לא מגבילה את עצמה לאובייקטים קטנים כפריטי לבוש, ותרמה מכשרונה אף לעיצוב פנים וחלונות ראווה - עיצוביה עיטרו את סניפי רשת האופנה טופשופ ברחבי בריטניה וכן שימשו לעיטור קירות ופריטי ריהוט בפאב ברובע סוהו האופנתי בעיר.

בואו‭ ‬להתרשם‭ ‬מהעושר‭ ‬העיצובי‭ ‬של‭ ‬עולם‭ ‬המקרמה >>

סיפורי בדים
-

כסאות‭ ‬וחבלים

את כסא הקשרים הגה המעצב מרסל ונדרס ההולנדי ב-1996. המטרה היתה ליצור כיסא קליל שיוכל לשאל משקל אדם ללא מאמץ. ונדרס וצוותו יצרו חבלים גמישים ועמידים, אותם קשרו בדוגמה אוורירית ואלגנטית. היריעה שנוצרה נטבלה בתמיסה מיוחדת שנועדה להקשיח את החבלים ולשמר את צורתם. לאחר מכן נתלתה לייבוש באוויר על מסגרת עץ שעוצבה במיוחד כך שכוח המשיכה יעניק לכסא את צורתו הסופית. כך הפכה יריעה גמישה ודו-ממדית לאובייקט תלת-ממדי חזק ויציב. 1,000 יחידות נוצרו מהכיסא ואזלו מאז, אך ניתן לראותו מוצג במוזיאוני עיצוב כ-MOMA בניו יורק וכן ויקטוריה ואלברט בלונדון. ב-2001 הושקה גירסה חדשה של כסא הקשרים, בציפויי כרום שונים.

היכנסו‭ ‬לשמוע‭ ‬את‭ ‬המעצב‭ ‬מדבר‭ ‬על‭ ‬היצירה >>

משחק‭ ‬הכיסאות‭
-
-

הקשר‭ ‬בין‭ ‬מסורת‭ ‬וזהות‭ ‬

יוני קים לאנג, בת למשפחה קוריאנית שגדלה בסין וכיום חיה בארה"ב, היא אמנית חזותית שחוקרת את עושר הסמלים התרבותיים והמסורתיים של מורשתה האסיאתית - באמצעות קשירת חוטים. יצירתה "קשרים אדומים גדולים" היא סדרה לבישה של עיטורים תלויים מן הגוף, עשויים חוט אדום כרוך במערכת מורכבת של קשרים. ההשראה ליצירה היא קשרים סיניים שבאופן מסורתי נוצרים לקראת השנה החדשה, אך היא מוסיפה להם טכניקות חדשות כדי להביא את המוכר לטריטוריה חדשה ומודרנית. תוך כדי מחקר צורתם של הקשרים, לאנג בודקת את ערכם בחברה המודרנית, לצד האובססיה שלנו לעיטור עצמי, משקל, מסה, שיער וזהות תרבותית. התוצאה דרמטית מרשימה ומרגשת.

היכנסו‭ ‬לאתר‭ ‬האמנית‭ ‬לצפייה‭ ‬בעבודות‭ ‬נוספות >>

הקשר בין זהות למסורת
  רוצים להכיר אותנו טוב מקרוב? www.ekbranding.co.il // טלפון: 050-6433492